فرمان پوتین برای فراخوان ۱۵۰ هزار سرباز به خدمت-راهبرد معاصر
حماس شهادت یحیی السنوار را تایید کرد ترامپ: دوست دارم ایران را موفق ببینم؛ فقط نباید سلاح هسته‌ای داشته باشند جلالی: موافقتنامه جامع ایران و روسیه در سفر رئیس جمهور به مسکو امضا می‌شود واشنگتن‌پست: حماس از توافق پیشنهادی بایدن حمایت می‌کرد تا اینکه نتانیاهو خواسته‌های جدیدی را مطرح کرد بیانیه مهم حزب‌الله درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی: منتظر روز‌های آینده باشید عراقچی در بدو ورود به ترکیه: اکنون در منطقه درک مشترکی وجود دارد | مسائل باید مسالمت‌آمیز حل شود وزیر خارجه ترکیه: احتمال درگیری میان تهران و تل آویو بالاست پنتاگون: هیچ نقشی در عملیات ترور یحیی سنوار نداشتیم نماینده ایران در سازمان ملل: صدام را با وضع آشفته از سوراخ زیرزمینی بیرون کشیدند | شهید سنوار در میدان نبرد، با لباس رزم و نه در مخفیگاه به مقابله با دشمن پرداخت خطیب زاده: ما برنامه نظامی هسته‌ای را دنبال نمی‌کنیم | خویشتن داری در برابر اسرائیل دیگر کارساز نیست رویترز: ترامپ در حال زمینه‌چینی برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات در صورت شکست است نامه ایران به سازمان ملل درباره اتهامات تل‌آویو علیه تهران: حمایت ایران از گروه‌های مقاومت کاملاً مطابق با حقوق بین‌الملل است روایت هاآرتص از نحوه به شهادت رسیدن «یحیی السنوار» در رفح عراقچی از قاهره به استانبول رفت ارتش اسرائیل به حالت آماده باش درآمد

فرمان پوتین برای فراخوان ۱۵۰ هزار سرباز به خدمت

رئیس جمهور روسیه طی فراخوان بهاری، ۱۵۰ هزار سرباز جدید را به خدمت فراخواند.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 01
کد خبر: ۲۳۴۲۹۲

به گزارش راهبرد معاصر؛ جان مرشایمر، بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باور است روسیه هم از منظر تسلیحات و هم از منظر نیروی انسانی دست برتر را نسبت به اوکراین دارد و مقامات کی یف بهتر است پیش از آنکه مناطق بیشتری از سرزمین خود را از دست بدهند تن به مذاکرات صلح دهند. این امر می‌تواند با فراخوان‌های جدید ارتش روسیه تبعات سنگینی برای اوکراین داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، براساس سند منتشر شده در پایگاه خبری کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه یک فرمان جدیدی را به امضا رسانده است که براساس آن ۱۵۰ هزار تن از شهروندان این کشور به خدمت سربازی فراخوانده می‌شوند.

براساس قوانین روسیه، مردان بالای ۱۸ سال در این کشور موظف به طی کردن یک سال خدمت نظام وظیفه هستند.

در بسیج عمومی قبلی که از سوی دولت روسیه در سال ۲۰۲۲ مطرح شد، دستکم ۳۰۰ هزار نفر طی خدمت سربازی به یگان‌های رزمی ملحق شدند. دستور جدید پوتین مربوط به فراخوان بهاری ارتش است.

در ماه سپتامبر (مهرماه) پوتین فرمانی را به امضا رسانده بود که براساس فراخوان پاییزی ۱۳۰ هزار سرباز به ارتش ملحق شدند. بهار سال گذشته میلادی نیز ۱۴۷ هزار سرباز به ارتش پیوستند.

فراخوان جدید ارتش روسیه در حالی مطرح می‌شود که اوکراین اکنون با چالش بزرگ کمبود نیروی انسانی مواجه است و فرمانده ستاد مشترک ارتش اوکراین خواستار بسیج عمومی ۵۰۰ هزار نفری برای مقابله با تهاجم روسیه شد، اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور مدعی شد فراخوان نیرو‌های کمتر از این نیز می‌تواند به ارتش کمک کند. این در حالی است که کی یف به شدت از کمبود مردان آماده خدمت رنج می‌برد./باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار